Far From the Madding Crowd Cover Image

About the Author: Thomas Hardy

Thomas Hardy, OM, was an English author of the naturalist movement, although in several poems he displays elements of the previous romantic and enlightenment periods of literature, such as his fascination with the supernatural. He regarded himself primarily as a poet and composed novels mainly for financial gain. The bulk of his work, set mainly in the semi-fictional land of Wessex, delineates characters struggling against their passions and circumstances. Hardy's poetry, first published in his 50s, has come to be as well regarded as his novels, especially after The Movement of the 1950s and 1960s. The term cliffhanger is considered to have originated with Thomas Hardy's serial novel A Pair of Blue Eyes in 1873. In the novel, Hardy chose to leave one of his protagonists, Knight, literally hanging off a cliff staring into the stony eyes of a trilobite embedded in the rock that has been dead for millions of years. This became the archetypal — and literal — cliff-hanger of Victorian prose.

Excerpted from Wikipedia.


Far From the Madding Crowd Cover Image

Find the best price forFar From the Madding Crowd

Goodreads rating: 3.90

Paperback, by Harper Press

ISBN10: 0007395167 | ISBN13: 9780007395163

Page count: 458

Via dalla pazza folla narra le appassionanti vicende di Gabriel Oak, un giovane la cui vita viene sconvolta dall’inatteso arrivo dell’affascinante Bathsheba, bellezza orgogliosa e nullatenente di cui s’innamora. Quando le chiede di sposarlo lei lo rifiuta, ma i loro destini tornano a incrociarsi: mentre lei eredita una fattoria dallo zio, lui perde tutti i suoi averi in una notte di tempesta. Si ritrova così costretto a lavorare per Bathsheba e a contendersi le sue attenzioni con altri due uomini.
Se un romanzo può essere completamente intriso d’amore, ebbene questo lo è. Un amore per tutto, e non solo per le cose vive: per le melodie polifoniche del vento e per il linguaggio delle stelle, per le piante e per i colori, per il tempo che passa da un sorriso a una minaccia, per la fragilità della vita o per l’incanto di un gioco di luci. E, soprattutto, per la misteriosa algebra dei sentimenti umani. In questo scenario in cui tutto ha un’anima, o sembra proprio averla, si muovono i personaggi di un ambiente rurale, quello tanto amato da Hardy; e ci accorgiamo che proprio in quell’ambiente è forse possibile scoprire meglio il vero funzionamento, quello più riposto, della condizione umana. Perché è nella natura, dentro la natura e, appunto, via dalla pazza folla, che l’essere umano riesce a mettere a nudo la sua vera anima. I personaggi possono essere contadini o mercanti, ricchi agricoltori o servente, ubriaconi o bigotti, donnine impaurite o tipacci arroganti, amanti folli o fedeli innamorati, ma fra tutti emerge maestosa l’eroina del romanzo: donna sensibile, bella, intelligente, ma pur sempre donna, con tutte le contraddizioni della sua gelosia e dei suoi pudori, della vanità e dei capricci, degli scrupoli, della passione, e quindi infine del suo amore: è una donna di cui non si può fare a meno di innamorarsi candidamente, per non dimenticarla mai più.

Compare New Book Prices for Far From the Madding Crowd
Retailer
Price
Delivery
 
Total
 
...

SEARCHING FOR PRICES...

Categories for this title

Compare book prices with SocialBookco. Get by at the best price. This book is for ISBN which is a copy .